Sygdomspolitik

Sygdomspolitik.

Vi mener at sygdom, sundhed og trivsel er et fælles ansvar mellem Børnehuset Bugten og forældrene. Det kræver gensidig respekt at udøve dette fælles ansvar og det syge barns behov bør altid komme først. Dette sikrer vi bedst ved at have en åben dialog mellem jer forældre og os som personale, og det er vigtigt at have tillid til hinandens dømmekraft.

Nedenstående er Embedslægens ord, som er udgangspunkt for Børnehuset Bugtens sygdomspolitik.

Vejledning fra embedslægen:

Hos børn er der temperaturforhøjelse ved de fleste smitsomme sygdomme. Et barn har feber, hvis temperaturen er 38,0 grader eller højere.”

Forældrene bør:

1. holde syge børn hjemme
  2. respektere personalets vurdering af, om barnet er sygt/smittefarligt, når personalet kontakter forældrene med henblik på ar hente barnet hjem
  3. orientere sig om sundhedsstyrelsens regler for, hvornår barnet må komme i institutionen
  4. informere institutionen om, hvad barnet fejler
  5. overholde de generelle hygiejniske regler og være opmærksomme på opslag om evt. skærpede regler i særlige situationer.